niedziela, 14 kwietnia 2013

Raport z Budowy: High Grade GPB-X80 Beginning Gundam



GPB-X80 Beginning Gundam
Pilot: Haru Irei

Beginning Gundam to model zaprojektowany specjalnie dla jednoodcinkowej serii, stworzonej na 30-sto lecie Gundama. Z tego powodu charakteryzuje się dość unikalną stylistyką. Posiada system I-field podobny do tego z Turn ∀, które jest generowane za pomocą trójkątnych płyt pancerza. Jest niezwykle zwrotny i oprócz dziewięciu beam saber'ów jest wyposażony w tarczę i beam rifle. Warto też zwrócić uwagę, że jego wydajność zwiększa się wraz z dokładnością wykonania modelu, co jest bardzo ważnym elementem tej OVA'y.



Zawartość Pudełka

Standardowe HG.


Tułów






Postanowiłam użyć w tym miejscu białego markera, ponieważ naklejka zakrywałaby wyżej pokazane rowki. Niestety ten marker ma to do siebie, że jest dość słaby i musiałam nałożyć 7 warstw żeby dokładnie przemalować niebieski kolor.










Tułów prosty, trochę było bawienia się z panelowaniem na żółtym kołnierzu. Intrygujące są te białe "spojlery" na ramionach : )

Głowa

Naklejka na oczy jest bardzo dokładna tzn. ma dużo nacięć. Nie chciało mi się z nią bawić więc za pomocą markerów pomalowałam oczy odpowiednimi kolorami. 



Głowa bardzo mi się podoba. Cztery nacięcia na "usta" i przeźroczysta korona sprawiają, że model wygląda świeżo. Zachowuje elementy typowe dla gundamów ale próbuje być oryginalny. 

Ręce






Parę elementów, trochę trójkącików... Trzeba tylko uważać która ręka jest która. Czerwony trójkąt na ramieniu powinien znajdować się z tyłu. Poza tym fajny opływowy kształt. Dłonie dość łatwo wyskakują z przedramienia a sama ręka zgina się z uporem ale to drobiazgi, które nie są jakieś przeraźliwe. 


Nogi






Nie użyłam czterech żółtych naklejek po bokach kolan i zamiast tego pomalowałam te miejsca markerem. Stopy są bardziej skomplikowane niż reszta. Przy pozowaniu myślałam, że wypadł mi staw łączący stopę z nogami ale google szybko mnie uspokoiły. Kiedy ten element zostanie "wyciągnięty" nogi uzyskują nieziemską artykulację. 

Krocze




Przednia część spódniczki jest dość luźna ale w praniu okazuje się, że dzięki temu o wiele łatwiej jest ustawić model. Poza tym żadnych zastrzeżeń, najwidoczniej trójkąty są tutaj jakimś tematem więc i ich nie zabrakło. 

Przed Złożeniem

Po Złożeniu


Jaki prześliczny, ale przed nami jeszcze parę części do złożenia.

Backpack

Muszę przeprosić ale zapomniałam udokumentować epicką walkę z poszczególnymi częściami i mam tylko skończony produkt. A tak na poważnie, najwięcej "problemu" sprawiło mi dokładne ustawienie tych małych szarych trójkącików znajdujących się po bokach. Dla chcącego nic trudnego, nawet nie było co panelować.


Beam Saber



Oj tutaj był ogromny zawód z mojej strony. Zapewne nie powinnam spodziewać się, że HG będzie trzymać trzy osobne miecze w dłoni ale pomarzyć zawsze mogłam. Na szczęście parę machnięć markerem i nie będzie widać różnicy. 

Jeszcze nie mam niebieskiego koloru a już widać różnicę.

Beam Rifle i Tarcza

Biała naklejka pasuje dlatego z niej nie zrezygnowałam. Przynajmniej nie jest to kolejny kawałek jednokolorowego plastiku, który można co najwyżej spanelować. 


Ta daaam! Jakby sześć rączek od Sebre'ów na plecach nie wystarczało, pod tarczą kryją się jeszcze TRZY!



Gotowe!




Podsumowanie

Model wpadł mi w oko już od pierwszego wejrzenia. Może z powodu ciekawego designu, może z powodu OVA'y, która bardzo mi się podobała. Sama budowa jest prosta i można sobie spokojnie poradzić bez gundam markerów. Ma nieziemską artykulację nóg. Kolejnym wielkim atrybutem jest wyważenie. W tej właśnie chwili udało mi się go postawić na jednej nodze i to bez żadnych czarów. Gorąco polecam go osobom, które dopiero zaczynają przygodę z gunplą jak i weteranom modelarstwa. Beginning Gundam sprawia ogromną radochę a przy tym nie sprawia kłopotów konstrukcyjnych.  

Zdjęcia porównawcze 

Do klasy MG

Do innych HG

Brak komentarzy: