sobota, 3 października 2009

Raport z Budowy: High Grade EMS-10 Zudah


EMS-10 Zudah
Frakcja: Księstwo Zeonu.

Znani Piloci: Jean Luc Duvall, Hideto Washiya, Monique Cadillac

Maszyna początkowo wyprodukowana jako EMS-04 Zudah przegrała przetarg wojskowy z MS-05A Zaku jako pierwszy masowo produkowany mobile suit Zeonu przed wprowadzeniem MS-06 Zaku II. Zudah powraca jako EMS-10 pod koniec wojny jednorocznej jako propagandowy nowy model Zeonu. Ulepszona wersja Zudaha oznaczona EMS-10 przeznaczonego do walki w kosmosie jest szybsza zwrotniejsza ale ciągle nie stabilna jak oryginał. Sam model jak i Zudah występuje w 4 egzemplarzach z racji czego model posiada 3 różne designy głowy. No ale przejdźmy do samej budowy:


Korpus



Korpus bardzo standardowy w budowie jedynie na co warto zwrócić uwagę to żeby dobrze poobcinać pozostałości po ramce z tych 4 małych silniczków. Ogólnie budowa korpusu nie sprawiła żadnych problemów w końcu to HG.


Głowa

Głowa też nie przysporzyła mi żadnych problemów. Natomiast na uwagę należy zwrócić że tak jak wspomniałem wcześniej mamy do dyspozycji 3 różne rodzaje designu głowy. Ja zdecydowałem się na Commander Type. Pod hełmem znajduje się przełącznik który pozwala nam poruszać okiem. Jedyną modyfikacja jaką tu zrobiłem jest przemalowanie różowego oka na czerwone dzięki czemu model nabiera głębi;]


Ręce

Ręce bardzo proste w budowie choć na uwagę warto zwrócić na możliwość wydłużania ich za pomocą przycisku znajdującego się na barku, dzięki czemu może on sięgnąć dalej itd. Jedyną różnica pomiędzy rękoma jest to że na lewej ręce jest jeszcze ruchome miejsce do zamontowania tarczy.

Nogi

Nogi nie zaskakują budową wogle ponieważ to pare elementów na krzyż. Jednak szczególną uwagę mogę zwrócić na staw w stopie który umożliwia wygięcie jej do przodu przy czym pozowalność modelu rośnie znacznie.


Krocze

Krocze to również 5 elementów złożonych w jedno wiec nie ma co się rozpisywać jeżeli ktoś składał jakikolwiek model przedtem nic go nie zaskoczy jedynie co mogę powiedzieć to że posiada zaślepkę na action base.

Raport z budowy trochę skróciłem z powodu ograniczeń czasowych dlatego też wybrałem HG Zudah zamiast Zaku II który omówię szczegółowiej następnym razem.

A teraz to co naprawdę jest wartę uwagi czyli Zudah złożony i wymiatający!

Galeria!



Finish Him!



Great HG Zeon Trio!

Yoko: Oooo jakiego masz wielkiego gnata!! Mogę zobaczyć jak mi w ręku leży?

Zudah: Pewnie tylko nie wiem czy zmieści się w twojej dłoni mała:P

Podsumowanie
Na wstępie chciałem przeprosić za mało oraz jakość zdjęć. Nie miałem aż tyle czasu żeby pobawić się w ustawianie studia jak w przypadku Sinanju a chciałem dotrzymać obietnicy i wrzucić raport. W każdym razie według mnie to najlepszy model HG z UC Rick Dom jest świetny ale nie ma aż takiej pozowalności jak Zudah. Szczerze polecam go każdemu miłośnikowi mobili. Osobiście bardzo chętnie zobaczył bym go w wersji MG. Jeżeli ktoś jest zainteresowany historią tego mobila odsyłam do 3 ep pierwszej serii MS IGLOO. Moja ocena tego modelu to jak na HG 10/10.

1 komentarz:

Anonimowy pisze...

Oj galeria zrobiona na szybko, tak nie wolno ;P, poza tym zmień tło, jest okropne... sam model nawet ciekawy.