niedziela, 28 czerwca 2009

Raport z Budowy 1/100 MG Lukas's Strike E + IWSP


GAT-X105E Strike E Gundam
Pilot: Lukas O'Donnell
Frakcja: Sojusz Ziemski


Moja Pierwsza Recka na Wielkich Robotach. Chciałbym przedstawić wariant E Strike Gundama + I.W.S.P z seri Gundam SEED Frame Astrays. Wersja ta jest wariacją Strike Gundam w tym przypadku "E " pochodzi od "Enhanced" jest jednym z testowych E Strików w tym wariancie pilotowany przez Lukasa O'Donnella z dodatkowym I.W.S.P. (Integrated Weapons Striker Pack).


Korpus

Budowa korpus nie sprawiła mi żadnych problemów. Kabina pilota otwiera się bez problemu. Jedynym mankamentem w mojej wersji jest mała plamka na górnej części włazu która była zanim otworzyłem ramkę ale jest na tyle mała i nie znacząca ze później ją zamaluje.

Ręce

Ręce też nie sprawiły problemu. Muszę się przyznać ze przez to że "prawie" wszystko w tym modelu budowało się tak łatwo i przyjemnie. Zapomniałem robić zdjęć w trakcie ale nadrobimy to większą ilością zdjęć złożonego modelu. Na uwagę w tym miejscu mogę zwrócić na budowę naramienników w których trzeba wkręcić śruby ale wchodzą one bez problemu.

Korpus z głową, naramiennikami i rękoma:


Korpus z dołączonymi rękoma i głową prezentuje się już bardzo dobrze. Budowa jak do tej pory nie sprawiła problemu jedynie wymagała cierpliwości żeby np. powkładać elementy do naramienników. Głowa ma standardową budowę 4 elementy na krzyż i nalepkę na oczy.


Nogi

Nogom należy się szczególna uwaga z racji ruchomych elementów na udach które przesuwają się przy zginaniu. Budowało się je też raczej bezproblemowo.


Krocze

Krocze proste w budowie przednie panele poruszają się niezależnie natomiast tylne oba naraz. Tu na uwagę mogę zwrócić ze tylna część lubi odpadać będąc na stojaku gdy za mocno wciśniemy pega. Dlatego zastanawiam się nad podklejeniem jej na stałe. Nie odpada ona sama w sobie tylko przy pozowaniu na stojaku lubi wypaść razem z tylną częścią. Bez stojaka trzyma się bardzo dobrze.

I.W.S.P 

Widok z góry

Widok spodu



Muszę przyznać że ten element przysporzył mi najwięcej kłopotów. Szczególnie zamontowanie skrzydeł po dobrej stronie. Ogólnie plecak jest bardzo stabilny i pozowany, jedynie podczepienie części tak żeby wszystko było po dobrej stronie i się trzymało zajęło mi najwięcej czasu. Jednak po złożeniu wszystko trzyma się pięknie no może jedynie te małe stateczniki na górze ale jest to spowodowane że nie chciałem ich za bardzo dociskać ze względu na to że możliwe że będe musiał go jeszcze raz rozkładać.

Akcesoria

Strike E Gundam + I.W.S.P : Zawiera w wiele akcesoriów które czynią go naprawdę dobrym modelem. Poza Plecakiem I.W.S.P i Stojakiem, w zestawie jest tarcza z gatling gunem, beam boomerang, dwa miecze przeciw statkowe(Anti-Ship Swords), miecz Grand Slam, 1 x Beam Rifle, 2x Beam Rifle z torpedami i 2 x beam pistole, 2 x "Kablo rakiety" oraz 4 komplety rąk. Wiec jak za tę cenę bardzo dużo wszystko porezentuje się bardzo dobrze i pozwala wypozować go jak tylko chcemy.


E Strike 360:


Front



Widok z Lewej Strony

Widok z Prawej Strony:


Na zdjęciu widać otwór do zamieszczania pistoletów na boczyny panelu krocza.

Widok z Tyłu:

Widok z tyłu i miejsce w którym dokujemy "plecak".



Front + I.W.S.P 

Podsumowanie

Zanim przejdę do galerii chciałem podsumować i przeprosić za mała ilość zdjęć z budowy poszczególnych elementów. Z jednej strony spieszyłem się żeby ko złożyć jednego dnia a z drugiej budowało mi się go tak łatwo i przyjemnie że zapominałem o robieniu zdjęć. Prezentowany tu model jest jeszcze nie wykończony bez decali i dorobionych panel lines. Jak tylko po sesji znajdę więcej czasu żeby powykańczać moje modele to zamieszczę zdjęcia wykończonego.
Podsumowując : Lukas's Strike E + IWSP jest bardzo fajnym modelem i o dziwo bardzo łatwym w złożeniu poza plecakiem czytając uważnie istrukcję nawet początkujący może go bez problemu złożyć . Myślę że jest warty swojej ceny z uwagi na ilość akcesoriów, pozowalność i ogólny wygląd. Sam nie przepadam za Serią SEED ale ten model wydaje mi się bardzo ciekawy i waty zakupu w szczególności dla osoby która chce zacząć przygodę z Modelami Gundamów. Ten MG jest wręcz idealny a podobną wersje Strike + IWSP będzie można kupić niedługo na dyrlu lub ściagnąć z jakiegoś innego sklepu. Ja mojego kupiłem w HLJ jeżeli macie pytanie lub uwagi chętnie ich wysłucham a teraz zapraszam do małej galerii Lukas's Strike E + IWSP .

Galeria

Anti-Ship Swords



Beam Pistols



Beam Rifles



Grand Slam & Combined Gatling



Beam Rifle & Combined Gatling:



Grand Slam & Beam Bumerang



Grand Slam



Porównanie wielkości
HG 1/100 Astray Red Frame/MG E Strike/MG Shin Musha:


Porównanie wielkości

1/72 VF-25G/MG E Strike/MG Shin Musha:

Porównanie wielkości

Classic Jetfire

Porównanie wielkości
E Strkike + IWSP/VF-1J Revoltech/1/60 VF-JS Hikaru


Porównanie wielkości:
E Strkike + IWSP/ MP Optimus Prime

Brak komentarzy: