poniedziałek, 4 maja 2009

Raport z Budowy: High Grade AMS-119 Geara Doga



AMS-119 Geara Doga
Frakcja: Neo Zeon

A więc stało się jednak pomimo osobistego postanowienia, że nie będę zaopatrywał się w modele o skali mniejszej niż 1:100, w moje ręce trafił High Grade w skali 1:144. Jest nim mech masowej produkcji z Neo Zeonu, który pojawił się w pełnometrażowym filmie Char's Counterattack.

Korpus


Sunstorm:"Gdyby to był Master Grade, to byłyby tu koraliki"


Sunstorm:" Mammoth Tank?"


Sunstorm:" A nie, to plecak".

Budowa korpusu (i plecaku) przebiegła bez żadnych problemów, wszystko szło gładko i sprawnie. Choć z początku po przejrzeniu instrukcji, bałem się, że czeka mnie kolejna zabawa z koralikami, jak to miało miejsce przy budowie Goufa. Ale na szczęście, to nie ta skala komplikacji.

Głowa


Są dwa warianty głowy do wyboru, albo oficerska, albo zwykła, obie różnią się tym, że oficerska ma charakterystyczną "antenę" na głowie. Sama budowa nie była wymagająca, jedynie co sprawiało problem to ustawienie "oka", aby patrzyło na wprost ( oko ma również możliwość obrotu o 180 stopni. Tutaj również skala HG oszczędza nam zabawy z koralikami.

Wyposażenie

Karabin robi bardzo dobre wrażenie, również sam fakt o znacznej ilości części składowych zasługuje na uznanie.


Tarcza również całkiem solidnie rozbudowana, składa się z dwóch części, które połączone są za pomocą przegubu i górna jej część może się obracać.

Ręce



Budowa rąk, jest identyczna dla obu kończyn niemal do samego końca, różnica pojawia się dopiero przy naramiennikach i rzecz jasna przy dłoniach. Nie było to wielce skomplikowane zadanie głownie dlatego, że budowałem tego HG, po praktycznie tylko i wyłącznie kontaktach z klasą wyżej. Niemniej posiadają sporą artykulacje, którą można porównać, do Transformerowych Voyagerów.


No i połowa drogi za nami, pozostało jeszcze zbudować nogi kroczę i pozostałe elementy wyposażenia.

Nogi




Budowa nóg mocno przypominała budowę rąk, również tu dopiero niemal przy końcu konstrukcji pojawiają się elementy, które rozróżniają nogę lewą od prawej. Ale jak i w przypadku rąk, również one cechują się sporą swobodą ruchu.

Krocze

Tu jest niewiele do skomentowania, praktycznie jest to składający się z kilku elementów dopełnienie korpusu.

Reszta wyposażenia:
Niestety kończąc budowę nieco się zapędziłem i zapomniałem zrobić zdjęć, toporka świetlnego i "oszczepów rakietowych". Zapomniałem zrobić zdjęć, jednak obie te bronie pojawią się w minigalerii.

Zdjęcie Gotowego Modelu


Podsumowanie
Prawdę mówiąc gdybym go nie otrzymał jako gratis, to na pewno bym go nie kupił... i bardzo bym żałował, nie dość, że model jest spory jak na HG (ma koło 14cm), to prezentuje się naprawdę dobrze, nawet nie potrzebuje interwencji malarskiej, jak pozostałe moje modele, jednakże głównie dlatego, że jest to model Zeonu, które już założenie nie są tak kolorowe jak maszyny Federacji.
Ogólnie rzecz mówiąc model jest świetny i obecnie przy promocji jaką oferuje UM, jest jedynie słusznym wyborem jako gratis. A nawet gdyby trzeba było za niego zapłacić to jest wart swojej ceny. Jedyne na co mogę narzekać, to zbyt sztywne stawy łokciowe, przez co ciężko pozuje się jego ręce.

Mini Galeria





Zdjęcie z głową z wariantu szeregowca. Zdecydowałem się na wersje oficerską dlatego, że wydawał mi się zbyt łysy.


GD ze swoją świetlną bronią, również i ona ma dwa warianty, ja zdecydowałem się na:


Toporek...


Reprezentant Neo Zeonu na najbliższą Olimpiadę, będzie startował w Rzucie Oszczepem.



Karabin trzymany oburącz.




Porównanie do innegoHG.


A tu z kolei do Master Grade'a.


A tu trochę tefowo, specjalnie dla czytelników z Transformery.pl porównanie do Deluxe'a z Animated.

No i w pełni uzbrojony Geara Doga


At the bottom of Byston Well

Brak komentarzy: