piątek, 8 maja 2015

Raport z Budowy: High Grade VGMM-Gb03 Gaeon


VGMM-Gb03 Gaeon
Frakcja: G-IT Corps
Pilot: Kia Mbeki

Gaeon to efekt prac nad zastosowaniem i ulepszeniem technologii wywodzącej się z czasów Kalendarza Uniwersalnego, mimo prostej konstrukcji wyjątkowo wydajne baterie fotonowe dają mu ogromną moc. Gean również ma bardzo nowoczesne narządzia kontroli dzięki czemu bez trudu wykorzystuje w pełni potencjał swojego głównego uzbrojenia jakim jest Big Arm Unit.


Zawartość pudełka


Głowa

Głowa ma bardzo fajny design, ta cyfrowa Gundamowa twarz naprawdę dodaje mu uroku, a i przyklejenie tej naklejki nie sprawiało mi żadnych problemów. Jedynie mała na "świetlik" na głowie może sprawić nieco problemów. A tak to standardowa konstrukcja HG.

Korpus


Korpus poza ciekawym designem konstrukcyjnie niczym nie różni się od reszty modeli z G-Reco. Co ciekawe mimo iż cały model jest w zasadzie w jednym kolorze, to zastosowanie jaśniejszych odcieni powoduje, że monotonia jest łamana i cały model prezentuje się interesująco.

Krocze

Znów klasyk, ale za to z gigantycznym problemem. Mimo iż po złożeniu całości wraz z podzielonymi płytami pancerza całość trzyma się świetnie, a działa jeszcze lepiej. To wpięcie podzielonych elementów jest katorgą, siedziałem chyba nad tym dobre 15 minut zanim mi się udało. Efekt świetny, ale problem równie duży.

Ręce


Kolejny stały element gry i nawet zaczynam się przekonywać do gniazd na dłonie pozbawionych PoliCapów, działa to dobrze a przy tym manipulatory łatwiej wymieniać. Jednak problem jest w tym, że Gaeon ma jedynie jeden dodatkowy manipulator na broń, a zważywszy na dość standardowy design samego MSa, to przydałyby mu się przynajmniej jeszcze wersje zaciśnięte... Szkoda, wielka szkoda. 

Nogi




Nogi składało się momentami bardzo dziwnie, głównie dlatego, że w pewnym momencie (co mi się co jakiś czas zdarza, a w G-Reco często z powodu ich dziwnej mechaniki) nie wiedziałem, czy dobrze złożyłem mechanizm kolana i niepewność taka trwa aż do złożenia całości. Żeby tego jeszcze było mało zgubiłem czarną naklejkę na kolano, na szczęście czarny Gundam Marker załatwił sprawę, nawet nie widać różnicy ;).


Tuż przed złożeniem modelu

I po złożeniu 
Jak widać, mocno standardowy MS, teraz zabierzmy się za to co go tak wyróżnia.

Plecak
Wciąż standard, ale jest to hub na najbardziej charakterystyczny element Gaeona.

Big Arm Unit






Najbardziej skomplikowany element, działka/beam sabery/funnele w kształcie ogromnych rąk, do tego na bardzo fajnych wysięgnikach dających sporo możliwości w pozowaniu modelu. Nieco boli brak możliwości ruchu "palcami" w osi poziomej, ale to w końcu HG. Niestety broń ta jest ciężka i Gaeon potrzebuje podstawki aby w pełni się nią cieszyć, a ta niestety nie została dołączona do zestawu. Budowa suma sumarum była dosyć prosta, ale początkowe fazy podobnie jak w mechanice kolan i łokci cały czas budziła moje wątpliwości czy dobrze złożyłem.


Beam Rifle 
Jak na razie Gaeon zaraz po G-Selfie ma najlepiej zaprojektowany beam rifle (nie licżę G-Arcane). 

I po uzbrojeniu
Boli mnie brak zaciśniętej pięści, przez co Gaeon nabiera "ciepłego" charakteru.

Parę zdjęć gotowego Modelu










At the bottom of Byston Well

Brak komentarzy: