piątek, 26 grudnia 2014

Raport z budowy: Real Grade MS-06F Zaku II


MS-06F Zaku II
Frakcja: Zeon
Znani piloci: Cała masa

   Najpopularniejszy MS na polu bitwy podczas wojny jednorocznej, nawet gdy na polu bitwy zastępowano je nowocześniejszymi konstrukcjami takimi jak Dom czy Gelgoog. Przez cały okres trwania wojny powstała masa wariantów tego modelu, od wersji przystosowanej do walk na lądzie, po wersje Psycomu.
   Ten ikoniczny MS służył jeszcze długo po zakończeniu OYW. Służył w zasadzie we wszystkich nowych formach Zeonu, a także cześć maszyn używała Federacja Ziemska.

Nogi



Jednocześnie byłem bardzo ciekawy linii RG, ale jednocześnie broniłem się przed nią rękami i nogami, bo w sumie wybór modeli był dla mnie średnio ciekawy,  ale w końcu niemal wciśnięty mi na siłę przez Lemo zdecydowałem się na dać tej linii zabłysnąć w mojej kolekcji. Nogi były pierwszym starciem z wewnętrznym pancerzem w RG i od razu skojarzyłem skąd te rozwiązanie z (niemal) gotowymi elementami. Tak samo rozwiązany był MG RX-78-2 Ver. 1.5 i to rozwiązanie okazało się wręcz doskonale pasujące do modelu tej wielkości.

Krocze

Krocze jest najmniej skomplikowanym elementem budowy, przygotowany mechanizm plus parępłyt pancerza, spory plus dla niezależnych płyt pancerza.


Korpus


 Cały model zarówno pod względem detali jak i konstrukcji, bardzo przypomina MG Zaku II 2.0, niemniej jest to model zupełnie inny. Chociaż sposób rozwiązania koralików jest taki sam jak w wersji MG, tyle, że sposób ten jest tutaj dużo wygodniejszy i łatwiejszy gdy wykonujemy te kable. Zaskoczeniem był dla mnie brak otwieranego kokpitu.
Ręce
Technologia ver. 1.5 w pełnej krasie, mechanizm rąk w zasadzie dostajemy gotowy, wystarczy wyciąć i odpowiednio ustawić, no i oczywiście uzupełnić parę brakujących części i powpinać płyty pancerza. Niestety ruchome manipulatory okazują się mocno średnie i jakoś mi psują cały pozytywny pogląd na cały model. 
Głowa

Głowa to znów uproszczony MG 2.0, tyle że tutaj ruchome oko działa znacznie lepiej niż w wersji MG. Koraliki również nie sprawiały takich problemów.
Uzbrojenie


Broń to również nieco bardziej skomplikowana konstrukcja niż wersja HG, chociaż brakuje zaślepki na celownik od Bazooki aby był to w pełni pomniejszony MG. Heat hawk jest niestety w tych samych proporcjach co ten w większości HG Zaku, czyli jest nieco za mały, ratuje go za to fakt, że ostrze jest osobnym elementem w nieco innym kolorze.

Parę zdjęć gotowego modelu



 


At the bottom of Byston Well

Brak komentarzy: